Vikingesporet 2016

FB_IMG_1460927775786

I søndags stod den på mit allerførste rigtige trail løb – Vikingesporet i Roskilde. 21.1 smukke kilometer langs vandet og i skoven. Jeg var nok det man vil kalde en anelse uforberedt. Mine oplevelser med trail er deltagelse i en trail workshop, Trailman på 6 km i Hedeland og en løbetur på 8-9 km. i skoven med en veninde for en del uger siden.

Så jeg var mildest talt nervøs for om jeg overhovedet kunne gennemføre – men det gjorde jeg 😀 Og endda under mit “tidsmål”. Jeg havde mentalt forberedt mig på at det nok ville tage omkring 2,5 time, nu hvor jeg ikke er trænet i at løbe op og ned og op og ned. Men jeg kom i mål på 2:17, og var mere end tilfreds. De sidste 2 km. ville benene absolut INGENTING og jeg ramte muren med et brag, men jeg fik da slæbt mig selv i mål, hvor Daniel og 3 klubkammerater ventede på mig 🙂

Jeg har lært at det er en virkelig god ide at træne i det element man skal race i…ahem. Jeg har lært at energibehovet på 21.1 km. i skoven er væsentligt anderledes end 21.1 km. på asfalt – havde jeg været mere velovervejet her, havde jeg måske ikke ramt muren. Men jeg har også lært, at man tit og ofte kan meget mere end man selv tror 😀

Og så må jeg give arrangørerne af Vikingesporet en stor hånd – det var et super veltilrettelagt race, 4 depoter på ruten med vand, energi og chips, fint målområde med alt hvad et træt hjerte kunne begære af Vitamin Well Water, frugt, chokolade etc. Og så er jeg jo en sucker for t-shirt og medalje og det fik vi sørme også 🙂

FB_IMG_1461091601084

Skriv et svar

