CPH Half Marathon – NY PR :)

CPH Half Marathon 2015

Søndag morgen regnede det – det regnede faktisk rigtig meget. Så meget at man allermest havde lyst til at forblive godt begravet under sin varme dyne…men men, det havde Daniel og jeg virkelig ikke tid til. Vi skulle nemlig op og spise en god morgenmad (havregryn), drikke lidt kaffe og lige snuppe en bolle med nutella inden turen gik mod Øster Alle, hvor starten til CPH Half Marathon gik 11:15.

Daniel var i startgruppen <1:30, så han smuttede helt op foran lige bag pro-feltet, mens jeg luntede ned til 1:45-2:00 gruppen. Jeg havde besluttet mig for at prøve at følge med 1:55 ballonerne, vel vidende at jeg nok måtte give fortabt på et eller andet tidspunkt. Det tidspunkt kom ret hurtigt, fordi min venstre ankel valgte at blive helt stiv. Hver gang foden ramte asfalten brændte det og gjorde næsten helt ulideligt ondt. Jeg bandede over at jeg ikke havde taget mit rejsekort med og kunne tage metroen hjem…men heldigvis var rejsekortet ikke i lommen, og efter at have sat farten ned og sluppet 1:55 ballonerne, gik det i sig selv og overskuddet begyndte at komme tilbage og lysten til at køre i metro forsvandt.

Jeg havde allerede inden løbet aftalt med mig selv, at jeg tog det stille og roligt igennem depot’erne. Ca. 100 m. inden hvert depot fik jeg mig en High5-gel og i depoterne drak jeg 2-3 slurke vand. En strategi der passede helt perfekt. Jeg ramte ikke muren på noget tidspunkt og følte mig godt tilpas. Mine 5-km omgangstider er også ret stabile, og hver omgang er under 30 min, hvilket jeg er meget godt tilfreds med 🙂
CPH Half Marathon 2015

Det vigtigste var at have en god tur, nu jeg ikke har løbet så langt siden den halve jernmand i Billund. At det så endte med en ny PR (den gamle var 2:08) det var bare en ekstra bonus 🙂 Noget andet og intet mindre end rigtig fantastisk, var at jeg overhovedet ikke mærkede noget til knæene – JUBIIIIIII! Det tegner rigtig godt, og jeg kan lugte at en tid under 2 timer er inden for rækkevidde.

Untitled

One thought on “CPH Half Marathon – NY PR :)

  1. Pingback: Tilbageblik – Berlin Marathon 2013 | Take Me to the Finish Line

Skriv et svar

