Med havkajak rundt i København

For 2 år siden tog Daniel og jeg EPP2 bevis, og desværre har vi slet ikke fået det brugt siden. Vi har lige haft 2 ugers ferie hjemme i København, så hvad bedre end at komme en tur ud på vandet og se byen fra en anden vinkel?

Vi følte os ikke helt klar til bare at leje to kajakker og padle afsted helt selv, så i stedet for tog vi på en City tur med Kayak Republic. Turen startede ved Knippelsbro, og så gik den ellers under Skuespilhuset, over havnen, forbi Opera’en og ind i kanalerne ved Christianshavn. Det var simpelthen sådan en fin tur, og hverken Daniel eller jeg kæntrede.

Efter turen begyndte det at småregne, så vi søgte tilflugt i Kayak Bar og fik nogle af de bedste fritter i hele København. Sprøde på den helt rigtige måde og så med super lækker aioli til. MUMS. Vi fik også hyggeligt selskab, da vores instruktør kom og satte sig hos os. Det blev til en del kajak-nørderi og vi har helt sikkert fået mere blod på tanden.

Kayak Randi

Tilbage igen med nyt mod på OW svømning

Min første jernmand er kommet lidt på afstand, og mellem os, så kan jeg stadig ikke helt forstå at jeg rent faktisk gennemførte en HEL halv jernmand! Jeg har svømmet 1.9 km…jeg har cyklet 90 km…og jeg har løbet et halv-marathon…på en og samme dag! Det er sgu egentlig lidt vildt 🙂

Nå, men svømmingen gik jo langt fra optimalt til Challenge, så jeg har taget tyren ved hornene og har været til et par undervisninger i Tri Club Denmark i havnebassinet ved Fisketorvet. Det er stadig OW, men i trygge omgivelser. Jeg har også været dernede og svømme en del gange selv, og jeg kan allerede nu mærke en kæmpe forskel. Mit hemmelige våben er at tage 10-15 vejrtrækninger mens jeg sætter hovedet under vand (uden at svømme). Når det er klaret, er det som om at min krop er klar på at svømme, og så kan jeg sagtens svømme 2 km. på <45 minutter. Det er rart at have set lyset, og jeg glæder mig til at prøve det af til næste race den 9. august.

Henover sommerferien er jeg også startet med at bruge OOBGuidance. Jeg er i gang med min 3. uge, og jeg er meget begejstret. Jeg får struktur på min træning og får trænet det jeg skal, men jeg har stadig frihed til at flytte lidt rundt på det, og så koster det en brøkdel af en “rigtig” personlig træner.