Juicekur – dag 1

Juicedag1Pyha, det er lørdag aften og snart enden på dag 1 på juicekuren og det er hårdt arbejde det her! Og nej, her mener jeg ikke at skulle blende, juice og vaske op, det er faktisk den lette del. Det hårde arbejde er især at skulle drikke de her enorme mængder af juice, samtidig med at man skal have 800 ml. vand med SuperGreens, urte-te og almindeligt vand. Jeg er slet ikke kommet omkring til at drikke almindeligt vand endnu, og klokken er snart 20!?

Mentalt er det også noget af en udfordring. Dagen startede ellers stærkt ud med citronsaft, SuperGreens og en gåtur rundt om søerne. Så fik vi dagens første juice og den smagte helt overdrevet godt (ananas og rødbede er en dejlig kombi), og jeg cyklede glad mod Frederiksberg Centret hvor jeg skulle mødes med en skøn veninde, der er nybagt mor. Mens vi gik rundt og shoppede babytøj, havde jeg det ganske glimrende og tænkte et par gange, at den her juicekur da faktisk var “piece of cake”. Men så begyndte sulten at melde sig og vi søgte tilflugt på 42 Raw, hvor jeg fik mig en rødbedejuice. Vi sludrede og hyggede og lidt over frokosttid satte jeg kursen hjemad igen, hvor der ventede et grønt monster af en juice – den smagte fint og tog da også lidt af sulten.

Næste stop var hos min kusine, hvor min onkel og tante er på marathon-besøg (min onkel skal løbe i morgen). Mine forældre var der også, og der var indkøbt kage fra lagkagehuset. Oooooh ak og oooooh ve, Daniel og jeg drak urte-te. Sulten gnavede igen og efter et par hyggelige timer kom vi hjem til eftermiddagsjuicen – nu tilsat proteinpulver for at mætte. Melder at den overhovedet ikke mættede mig, og nu er jeg i gang med aftenjuicen, og min mave knurrer stadig og trangen til at styrte ud og købe slik, kage og pizza er enorm. Derudover er jeg indehaver af en kæmpe hovedpine og trangen til at skulle tisse er ca. konstant. Jeg håber virkelig at det er bedre i morgen…

Skriv et svar

