2 søndage og 2 løb

Jeg har deltaget i 2 løb de sidste 2 søndage. Sidste søndag stod den på IForm løb på Frederiksberg og i dag stod den så på Femina Kvindeløb i Fælledparken. Distancen for en uge siden var 5 km og i dag skulle 10 km angribes. Det er første gang i et år at jeg har løbet så langt…det blev dog ikke helt 10 km, men mere om det nedenfor.

IForm løbet 2015

IForm 20155 km var distancen, vejret var godt og Valby Bakke lå forude. Jeg var faktisk en anelse bange for bakken og en smule bekymret for om knæet og jeg overhovedet kom op over, men det gjorde vi og det gik så forrygende at jeg helt glemte at vinke til de måbende kameler i Zoo 😉 Da først bakken var overstået gik de sidste 4 km super godt, jeg havde overskud og knæet mærkede jeg intet til. YES! Jeg havde fået lidt for meget tøj på, men det var koldt da vi cyklede hjemmefra (Daniel var med som fotograf).

Overordnet set var det et meget fint løb. Fin t-shirt fra Newline, goodie bag med masser af lækre sager og en god rute med opløbsstrækning på Frederiksberg Alle. Eneste minus var at ALLE grupperinger blev sendt afsted på samme tid. Dvs. 10 km løbere, 5 km løbere og 5 km gående. Ikke super praktisk og jeg løb selv og zig zaggede en del mellem gående og langsomme løbere. Jeg var desværre også vidne til at en kvinde faldt pladask ned på knæene fordi løberen foran hende pludselig stoppede op midt i det hele og begyndte at gå. Generelt bliver jeg en smule irriteret når folk ikke tænker sig bare lidt om til motionsløb…kig dig over skulderen inden du overhaler folk, så en hurtigere løber bag dig ikke a) skal bremse op b) løber ind i dig og/eller falder. Skal du ned og gå, og det er HELT ok, så træk ind til højre og tjek lige der ikke er nogen bag dig. Hvor svært kan det være? Undskyld, men jeg ville selv være blevet dybt ulykkelig over at falde ned på knæene fordi en anden ikke lige kan vise lidt hensyn.

Resultat 5 km: 28:20 min.

Femina Kvindeløb 2015

Femina 2015

Supermand var på pletten i Fælledparken i dag 😉 Jeg elsker min Under Armour t-shirt – det er ligesom om at den kanaliserer power ned i benene. Og det var der masser af i dag. Jeg ville så gerne sætte ny PR på 10 km. og min virtuelle partner på uret var sat til at pace mig til 5:50 min/km. Jeg havde lært af min påklædning i sidste uge, så der var heller ikke fare for en overophedning…men men men…ruten var målt forkert op! Så da jeg løb i mål havde jeg desværre kun løbet 8.96 km. Godt nok kender jeg Fælledparken ud og ind, men jeg kan altså ikke skære hjørner og spare en hel kilometer! Øv øv øv…jeg overvejede lidt at drøne igennem målområdet og tage den sidste kilometer, men det kunne jeg ikke. Der var kvinder overalt som stod i kø for at få udleveret goodie bags, og jeg tænkte at løbet alligevel var kørt. Nå men, hvorom alting er, så løb jeg 8.96 km på 49:48 min, hvilket betyder at jeg ville være kommet under 60 minutter på 10 km og også ville have sat PR…oh well, næste gang.

Det gode jeg tager med mig er at mine omgangstider lå stabilt hele turen rundt, kun lige afbrudt af en “langsom” kilometer, hvor jeg lige måtte snøre skoene 😉

Femina 2015

Og der var stadig overskud til at fjolle for fotografens skyld 😉

Femina 2015

Femina 2015

Og masser af goodies – ja ja, det er i virkeligheden derfor jeg løber kvindeløb…t-shirt og masser af spændende sager 🙂

Femina 2015

Plus’erne ved Femina Kvindeløb: Godt arrangeret, så vi blev sendt afsted ordentligt. Hurtigeste 5’ere og 10’ere først og de gående til sidst. Perfekt! Rigtig flot t-shirt fra New Balance i NEON pink!!!

Minus’erne: Forkert opmålt rute – bare ikke godt nok. Dårligt organiseret målområde, hvor man skulle stå i kø for at få sin goodie bag og dermed blev kold mens man ventede. Kunne have været fedt, hvis man kunne hente den efter man lige var “landet” og havde fået noget varmere tøj på. Ja ja, 1st world problems 😉

Resultat 10 km: 49:40 min.

Skriv et svar

