Juicekur – dag 3

  

Så er det sidste dag på kuren, og hold nu op, hvor er der blevet juicet, blendet og vasket meget op. Der har været overdrevet gode juicer, drikkebare juicer og helt igennem adr-juicer, men det hele er gledet ned. Vil jeg gøre det igen? Måske.

Vægten er gået 2,2 kg ned, men som tidligere nævnt, gjorde jeg det ikke for at tabe mig, og meget af det er også væske, så mon ikke det smutter på igen, når kosten bliver normal. Er min trang til søde sager blevet “nulstillet”? Absolut! Så på den måde har kuren virket, og jeg er meget mere motiveret til at holde en mere fornuftig linie. Der skal være plads til at synde, men det skal være med kvalitet og ikke kvantitet i fremtiden. Den oppustede mave er også væk, og min hud ser meget pænere ud.

På den negative side, så har der slet ikke været energi til at træne og jeg har været ekstremt træt og har døjet med hovedpine. Jeg prøvede at løbe en tur i morges, og det var op ad bakke. Jeg var svimmel, så dobbelt og havde ingen kræfter i benene – det var 7 MEGET lange km. Så tri-træning og juicekur hænger ikke helt sammen, og derfor må jeg også indrømme at der blev kapituleret til aften. Jeg har fået en lille smule salat, så der kan styrketrænes i morgen tidlig. 

Overordnet har det været meget lærerigt, og jeg har fået mange flere grøntsager og frugter på 3 dage end jeg plejer at spise på en hel uge. I fremtiden kan jeg sagtens forestille mig at tage en 3-dages kur igen, hvis jeg er kommet lidt for meget ud af kurs, og jeg kan også sagtens forestille mig at køre med en juice-dag engang imellem, men jeg kommer aldrig til at gennemføre en 30-dages kur.  

Juicekur – dag 2

Juicekur dag 2Dag 2 er snart overstået, og vi hænger stadigvæk i. Lysten til slik og søde sager er ikke-eksisterende, til gengæld fantaserer jeg om mad og favorit spisesteder. Halifax burger, pizza fra Mother, indisk fra Guru, thai fra Thai Away, sunde salater fra Chilimilli, vietnamesisk fra Lé Lé og jeg kunne blive ved. Lysten til at spise/tygge rigtig mad er enorm, men som sagt, så hænger vi stadig i, og regner da også helt bestemt med at gennemføre sidste dag i morgen.

Hvordan har kroppen det?

Jeg har stadig hovedpine, og så er jeg enormt træt. Jeg sov 10 timer i nat, og måtte alligevel have en morfar på sofaen i eftermiddags. Humøret er også lidt svingende – vi går fra frelst juicedrikker til frådende pizza-elsker, der snart ikke kan holde det ud længere! Sulten popper også op i løbet af dagen, men jeg har forsøgt at dæmpe den ved at tilsætte proteinpulver til nogle af juicerne. Nu gør jeg jo ikke det her for at tabe mig, men vægten er gået 1.5 kg. ned siden i går morges (det meste med garanti væske), og den oppustede mave er forsvundet, så det er da helt bestemt værd at tage med.

Juicekur – dag 1

Juicedag1Pyha, det er lørdag aften og snart enden på dag 1 på juicekuren og det er hårdt arbejde det her! Og nej, her mener jeg ikke at skulle blende, juice og vaske op, det er faktisk den lette del. Det hårde arbejde er især at skulle drikke de her enorme mængder af juice, samtidig med at man skal have 800 ml. vand med SuperGreens, urte-te og almindeligt vand. Jeg er slet ikke kommet omkring til at drikke almindeligt vand endnu, og klokken er snart 20!?

Mentalt er det også noget af en udfordring. Dagen startede ellers stærkt ud med citronsaft, SuperGreens og en gåtur rundt om søerne. Så fik vi dagens første juice og den smagte helt overdrevet godt (ananas og rødbede er en dejlig kombi), og jeg cyklede glad mod Frederiksberg Centret hvor jeg skulle mødes med en skøn veninde, der er nybagt mor. Mens vi gik rundt og shoppede babytøj, havde jeg det ganske glimrende og tænkte et par gange, at den her juicekur da faktisk var “piece of cake”. Men så begyndte sulten at melde sig og vi søgte tilflugt på 42 Raw, hvor jeg fik mig en rødbedejuice. Vi sludrede og hyggede og lidt over frokosttid satte jeg kursen hjemad igen, hvor der ventede et grønt monster af en juice – den smagte fint og tog da også lidt af sulten.

Næste stop var hos min kusine, hvor min onkel og tante er på marathon-besøg (min onkel skal løbe i morgen). Mine forældre var der også, og der var indkøbt kage fra lagkagehuset. Oooooh ak og oooooh ve, Daniel og jeg drak urte-te. Sulten gnavede igen og efter et par hyggelige timer kom vi hjem til eftermiddagsjuicen – nu tilsat proteinpulver for at mætte. Melder at den overhovedet ikke mættede mig, og nu er jeg i gang med aftenjuicen, og min mave knurrer stadig og trangen til at styrte ud og købe slik, kage og pizza er enorm. Derudover er jeg indehaver af en kæmpe hovedpine og trangen til at skulle tisse er ca. konstant. Jeg håber virkelig at det er bedre i morgen…

Juicekur – dagen før dagen

Jeg skal på kur! Juicekur for at det ikke skal være løgn. For et par uger siden læste jeg om “Den Fedeste Juicekur” her, og jeg må indrømme, at jeg ret hurtigt blev hooked på ideen. Jeg har investeret i bogen, og Pinsen gør at vi har fri i 3 dage, så hvad er mere oplagt end at prøve 3-dages kuren? Præcis.

Hvorfor en juicekur, når nu du normalt ikke kan fordrage kur-konceptet?

Det er der et meget simpelt svar på. Jeg er afhængig af sukker, og nogle gange kan jeg styre min afhængighed og gå udenom slik, kager, is og chips, og andre gange, som nu, har jeg perioder hvor jeg SKAL have sukker HVER dag, og gerne flere gange om dagen! Mit blodsukker styrter op og ned, og jeg spiser meget mere end hvad godt er. Jeg tager på i vægt, jeg bliver oppustet, jeg bliver ked af mig selv og så spiser jeg endnu mere. En dejlig ond cirkel opstår, og det er den jeg vil ud af NU.

Jeg håber på, at en 3-dages juicekur kan være med til at bryde cirklen, så jeg igen kan leve mere velbalanceret og sundt. Jeg kan jo dybest set godt lide at spise ordentligt, jeg får mere energi og jeg bliver gladere for mig selv.

Wish me luck 😉

2 søndage og 2 løb

Jeg har deltaget i 2 løb de sidste 2 søndage. Sidste søndag stod den på IForm løb på Frederiksberg og i dag stod den så på Femina Kvindeløb i Fælledparken. Distancen for en uge siden var 5 km og i dag skulle 10 km angribes. Det er første gang i et år at jeg har løbet så langt…det blev dog ikke helt 10 km, men mere om det nedenfor.

IForm løbet 2015

IForm 20155 km var distancen, vejret var godt og Valby Bakke lå forude. Jeg var faktisk en anelse bange for bakken og en smule bekymret for om knæet og jeg overhovedet kom op over, men det gjorde vi og det gik så forrygende at jeg helt glemte at vinke til de måbende kameler i Zoo 😉 Da først bakken var overstået gik de sidste 4 km super godt, jeg havde overskud og knæet mærkede jeg intet til. YES! Jeg havde fået lidt for meget tøj på, men det var koldt da vi cyklede hjemmefra (Daniel var med som fotograf).

Overordnet set var det et meget fint løb. Fin t-shirt fra Newline, goodie bag med masser af lækre sager og en god rute med opløbsstrækning på Frederiksberg Alle. Eneste minus var at ALLE grupperinger blev sendt afsted på samme tid. Dvs. 10 km løbere, 5 km løbere og 5 km gående. Ikke super praktisk og jeg løb selv og zig zaggede en del mellem gående og langsomme løbere. Jeg var desværre også vidne til at en kvinde faldt pladask ned på knæene fordi løberen foran hende pludselig stoppede op midt i det hele og begyndte at gå. Generelt bliver jeg en smule irriteret når folk ikke tænker sig bare lidt om til motionsløb…kig dig over skulderen inden du overhaler folk, så en hurtigere løber bag dig ikke a) skal bremse op b) løber ind i dig og/eller falder. Skal du ned og gå, og det er HELT ok, så træk ind til højre og tjek lige der ikke er nogen bag dig. Hvor svært kan det være? Undskyld, men jeg ville selv være blevet dybt ulykkelig over at falde ned på knæene fordi en anden ikke lige kan vise lidt hensyn.

Resultat 5 km: 28:20 min.

Femina Kvindeløb 2015

Femina 2015

Supermand var på pletten i Fælledparken i dag 😉 Jeg elsker min Under Armour t-shirt – det er ligesom om at den kanaliserer power ned i benene. Og det var der masser af i dag. Jeg ville så gerne sætte ny PR på 10 km. og min virtuelle partner på uret var sat til at pace mig til 5:50 min/km. Jeg havde lært af min påklædning i sidste uge, så der var heller ikke fare for en overophedning…men men men…ruten var målt forkert op! Så da jeg løb i mål havde jeg desværre kun løbet 8.96 km. Godt nok kender jeg Fælledparken ud og ind, men jeg kan altså ikke skære hjørner og spare en hel kilometer! Øv øv øv…jeg overvejede lidt at drøne igennem målområdet og tage den sidste kilometer, men det kunne jeg ikke. Der var kvinder overalt som stod i kø for at få udleveret goodie bags, og jeg tænkte at løbet alligevel var kørt. Nå men, hvorom alting er, så løb jeg 8.96 km på 49:48 min, hvilket betyder at jeg ville være kommet under 60 minutter på 10 km og også ville have sat PR…oh well, næste gang.

Det gode jeg tager med mig er at mine omgangstider lå stabilt hele turen rundt, kun lige afbrudt af en “langsom” kilometer, hvor jeg lige måtte snøre skoene 😉

Femina 2015

Og der var stadig overskud til at fjolle for fotografens skyld 😉

Femina 2015

Femina 2015

Og masser af goodies – ja ja, det er i virkeligheden derfor jeg løber kvindeløb…t-shirt og masser af spændende sager 🙂

Femina 2015

Plus’erne ved Femina Kvindeløb: Godt arrangeret, så vi blev sendt afsted ordentligt. Hurtigeste 5’ere og 10’ere først og de gående til sidst. Perfekt! Rigtig flot t-shirt fra New Balance i NEON pink!!!

Minus’erne: Forkert opmålt rute – bare ikke godt nok. Dårligt organiseret målområde, hvor man skulle stå i kø for at få sin goodie bag og dermed blev kold mens man ventede. Kunne have været fedt, hvis man kunne hente den efter man lige var “landet” og havde fået noget varmere tøj på. Ja ja, 1st world problems 😉

Resultat 10 km: 49:40 min.

Long time no see!

Hold nu op, der er jo næsten gået et år siden jeg sidst har skrevet på bloggen. Det har der været mange gode grunde til – en af dem er især at jeg ikke har kunnet løbe og dermed ikke helt har følt at der var noget at skrive om.

Det tog desværre væsentligt længere tid at komme i gang efter operationen end jeg havde håbet på. Det er først for en måneds tid siden at jeg er begyndt at løbe stabilt igen, og selvom der stadig er en lille smule “muren” derinde, bliver det bedre og bedre. Jeg deltog i mit første 5 km i søndags og det var en stor succes, og nu på søndag står den på det første 10 km løb. Jeg løb 7.5 km i dag og det gik super fint.

Om en måned kan jeg forhåbentligt skrive halv jernmand på cv’et, for der går turen til Billund for at deltage i Challenge Denmark. Målet er at gennemføre i god stil og uden skader, og tiden er derfor fuldstændig ligegyldig. Det kan også være at jeg må udgå på løbet, men så er det sådan det er. Det er jeg meget afklaret med. Lige nu nyder jeg bare at kunne løbe igen 🙂

Jeg er ked af at have forsømt bloggen, men hvis der stadig er et par læsere derude, så er jeg glad for at i læser med 🙂