Som en løve i et bur…

Det er 16 dage siden, at knæet blev opereret og status lige nu, er at jeg ikke må bøje mit ben!

Jeg havde jo håbet på, at jeg var super duper klar parat til alt muligt efter 2 uger, men ak, sådan skulle det ikke gå. Jeg mente nu ellers at det gik helt fantastisk, havde ingen smerter og cyklede endda til og fra arbejde mandag og tirsdag i den her uge. Onsdag skulle jeg så på hospitalet for at have fjernet sting, og det blev en oplevelse ud over det sædvanlige. 5 forskellige personer kom for at kigge på mit knæ – det ene sår siver nemlig – men ikke fra selve operationssåret, nej nej, fra der hvor nylontråden har siddet, og det havde de ikke set før.

Jeg fik med nød og næppe snakket mig udenom at få en skinne på benet (vist kaldet en Donjoy Post-Op). For at slippe måtte jeg højt og helligt love, at jeg i den næste uge ikke:

  • Bøjer benet (det er svært og skaber en rimelig gakket gangart!)
  • Sørger for at holde det så højt som muligt
  • Putter is på regelmæssigt
  • Ikke går eller står mere end allerhøjst nødvendigt
  • Tager penicillin 10 dage mere (startede i sidste uge, fordi jeg havde feber)

Det er lidt en udfordring, når der er et godt stykke at gå fra bussen og til arbejdet – men det er gået ok de sidste to dage, dog er højre læg helt smadret pga. den gakkede gangart. På arbejdet har jeg fumlet mig frem til en løsning, hvor min skærm og mit tastatur står skævt, mens jeg har snuppet en kontorstol ekstra til at ligge benet op på. Det bliver godt med weekend og to dages fuld ro. Jeg synes allerede nu, at det ser ud til at det er helet meget bedre – tror det har hjulpet at nylontråden er kommet ud.

Det er OVERDREVET frustrerende, at jeg ikke kan gå/cykle derhen hvor jeg vil – lige pludselig har jeg et kæmpe behov for at komme på strøgtur, på Fields og en tur rundt om søerne for at kigge på ællinger. Samtidig er det helt forfærdeligt ikke at kunne træne – jeg ved godt det kun er i en periode, men føler jeg bliver slap og tør slet ikke hoppe på vægten.

Stay tuned – jeg håber, der kommer gode nyheder når jeg har været til tjek næste onsdag.

Det her er mig lige nu…

Skriv et svar

