Årets første styrt = at Izzy måtte en tur på carbonskadestue

Forrige lørdag var Daniel og jeg med /tri club danmark på cykeltur. Det var sæsonens først tur, mange mennesker var mødt op, og vi var klar til afgang. Det var første gang jeg kørte i gruppe, og det var en nervepirrende oplevelse. Hold op hvor skal man stole på dem der ligger foran, og stole på deres angivelser, når der er huller i vejen etc.

Det første stykke op af Strandvejen går faktisk meget godt, vi kører stærkt, men jeg kan godt følge med. Da vi drejer “ind mod land”, begynder det at knibe lidt for mig. Cyklen beslutter at den da bare overhovedet ikke har lyst til at skifte ned på lille klinge, så jeg må trampe virkelig hårdt i pedalerne for at komme op af bakkerne.

Da vi når til Geels Bakke er jeg ret flad, men humøret og motivationen er stadigvæk i top, og jeg gør mit bedste for at hænge på hele vejen op. Det går og vi kommer ned på den anden side. Da vi skal stoppe for rødt, klikker jeg naturligvis ud og står pænt og tænker over cykelturen. Daniel glemmer det der med at klikke ud, og vælter ind i mig. Han bliver stående, mens jeg pludselig ligger og roder rundt på jorden.

Jeg har mildest talt ondt i hele højre ben, og resten af turen hjem bliver lang. Gruppen kører fra os, og vi farer lidt vild. Slet ikke det jeg er i humør til. Vi kommer til Hellerup, og resten af klubben står og spiser kage og hygger sig – jeg er bare i dårligt humør. Vores mødested er Copenhagen Bicycle Store, og heldigvis har de tid til at justere mit gear, så jeg kan komme ned på lille klinge igen. Et stykke kage senere, og humøret er ved at komme tilbage.

Hjemvendt og befriet fra cykeltøjet, opdager jeg, at jeg er blå og grøn på det meste af låret, hoften og skinnebenet. Jeg har også fået en del “road rash” under knæet og på skinnebenet. Jeg piver en anelse, og Daniel er selvfølgelig ked af det. Cyklen ser nogenlunde ud, men der er dog røget en stor flig af lakken og der er hul ind til rammen.

20140406_105229

Daniel finder ud af, at det ikke er så godt, og at cyklen skal en tur omkring en carbon-skadestue. På anbefaling fra A-HCykler, finder han frem til TR Carbon, som reparerer carbonskader. Izzy kommer afsted og 24 timer senere er han fin igen – det er lavet så pænt, at man slet ikke kan se at der nogensinde har været hul!

Her står Torben fra TR Carbon med en glad og køreklar Izzy. Og mange 1000 tak til Torben for eminent service. Det gik så hurtigt, at jeg allerede var ude og køre igen om onsdagen.

20140409_130952

Skriv et svar

