Det sure med det søde…

Hvad vil i have først? Den gode eller den dårlige nyhed?

Den gode…det tænkte jeg nok. Jeg fik gipsen af i mandags og det er DEJLIGT! Min hånd er stadigvæk gul og blå, øm og meget stiv i det, men kan allerede i dag mærke at der er fremgang. Jeg er sluppet virkelig billigt – også selvom jeg ikke må lave styrketræning den næste måned.

Så er der den dårlige nyhed…jeg var til fysioterapeut i går, fordi jeg har haft ondt i mit venstre knæ siden marathon. Jeg havde håbet, at de 3 ugers ufrivillig pause havde hjulpet på smerterne, men jeg løb en testtur i mandags og det gør desværre stadigvæk rigtig ondt. Fysen havde da heller ikke super gode nyheder – jeg har fået mig et løberknæ. Ingen løberi de næste to uger, til gengæld skal jeg lave en masse udstræk og bruge min foam roller flittigt. Jeg håber det virker, alt andet er alt for uoverskueligt at tænke på. Jeg overvejer også kraftigt at få lavet en grundig løbestilsanalyse, så jeg kan finde ud af hvordan jeg kan løbe mest optimalt med mindst risiko for skader.

De næste uger byder derfor på svømning, cross trainer og spinning (når hånden er blevet stærk igen). Det er virkelig frustrerende, men jeg vælger at tage ja-hatten på og håbe på det bedste.

Skriv et svar

