Zebla Sportsvask

Kasper fra Zebla kontaktede mig, mens jeg var i Berlin for at løbe marathon, for at høre om jeg havde lyst til at prøve Zebla Sportsvask og Zebla Lugtfjerner.  Det havde jeg selvfølgelig, da jeg i et stykke tid havde ledt efter et alternativ til Rodalon (hvor tøjet bliver lagt i blød ude på altanen og derefter bliver vasket – ret besværligt i min verden). Jeg savnede et vaskemiddel der kunne fjerne den sure lugt, som især træningstøj bliver ramt af, og som var nemt at anvende og bare skulle puttes i sæbeskuffen ligesom “almindeligt” vaskemiddel.

Zebla Sportsvask lever 100% op til mine forventninger – det fjerner den dårlige lugt, og giver tøjet en ny friskhed. Og så er det super nemt at bruge (et stort plus i min bog). Det eneste lille minus er, at det har en meget kraftig parfumeret duft. Det dufter på ingen måde grimt, men når man som jeg, er vant til at bruge Neutral vaskemiddel, så er det ret voldsomt. Den vejledende pris på 89 kr., synes jeg heller ikke er så slem, da man ikke behøver at anvende vaskemidlet hver gang man vasker træningstøj – men ca. hver 10. gang. Jeg har faktisk også prøvet at bruge Zebla til en skjorte der var blevet lidt jordslået, og her fungerede det også helt perfekt.

Zebla Lugtfjerner kom på en ordentlig opgave, da mine løbesko mildest talt STANK efter Berlin. Et par pust i hver sko, og så duftede de godt igen. Jeg har også prøvet det i et par sneakers der var blevet lidt “trætte”, og her virkede lugtfjerneren også helt efter hensigten. Den vejledende pris er 85 kr, og det er måske nok en smule højt – til gengæld er der nok i den lille beholder til 100 par sko!

Man kan finde både sportsvasken og lugtfjerneren til gode priser, hvis man søger lidt rundt på nettet.

Konklusion – begge produkter er helt sikkert nogle jeg vil blive ved med at bruge, og især sportsvasken er jeg blevet ret glad for.

Follow on Bloglovin

Skriv et svar

