Søndagsstatus

Det har været en hård uge. Kroppen skal lige vænne sig til at være så meget oppe i gear igen og at blive belastet så meget, som den er blevet i den forgangne uge. Det kulminerede med 71 km cykling på racercyklen lørdag sammen med /tri club. Vi kørte intervaltræning på Østerbro “Fast Track”. Daniel og jeg havde ellers aftalt at den skulle stå på 3 timers spinning, men så blev vi overtalt af nogle af de andre fra klubben om fredagen til at hive raceren ud lørdag i stedet for. Det er jeg virkelig glad for! Det var fedt at køre udenfor, selvom jeg var lidt bange for de våde veje, de glatte blade og de mange dæksler. Men det gik og jeg fik endda snakket med nogle rigtig søde mennesker undervejs 🙂

I onsdags var vi til CrossFit Intro…jeg må indrømme at jeg ikke er solgt til stanglakrids. Det var som nævnt et INTRO hold – dvs. for folk som ALDRIG har prøvet CrossFit før…og så skulle vi da lige lave toe to bars (prøv at google det, det er en crazy øvelse). Jeg kunne ikke…og det var der mange af de andre der heller ikke kunne. Derudover rettede intruktøren os ikke når vi blev trætte og begyndte at lave squats og lunges med mega dårlig teknik. Og så var der hele tidselementet – “lav 100 lunges på x antal minutter”. Det tænder mit konkurrencegen og så ryger teknikken ud af vinduet. Konklusionen for mit vedkommende er, at jeg rigtig godt kan lide mange af øvelserne, men at jeg foretrækker at lave dem kontrolleret og ordentligt fremfor i hastværk for at nå x antal på x minutter. Men nu er det prøvet 🙂

Ugens træning

Mandag: 5 km løb og 1 km svømning (1 times svømmetræning med /tri club)
Tirsdag: 1 times yoga
Onsdag: 1 times crossfit
Torsdag: 1 km svømning (1 times svømmetræning med /tri club)
Fredag: 5.50 km løb (1½ times teknik/basis træning med /tri club)
Lørdag: 71 km cykling med /tri club
Søndag: Hviledag

69 km “transport-cykling”.

Follow on Bloglovin

One thought on “Søndagsstatus

  1. Jeg kan godt forstå din tøven overfor crossfit. Jeg kender virkelig mange, der bliver skadet af det, fordi det netop er så mega hårdt. Og hvis ikke man er topatlet, tror jeg, man skal passe godt på man ikke ødelægger sig selv 🙂 Lyder ellers som en god træningsuge!

Skriv et svar

