Rock’n’Roll Runner!

Så er det ganske vist – sommerferien 2014 er planlagt! Daniel og jeg har nemlig købt startnummer til Rock’n’Roll halvmarathon i…DUBLIN!

Vi er begge to store fans af Dublin, Guinness, Jamesson og det dejlige folkefærd. Vores aller første tur til Dublin ramlede sammen med Dublin Marathon (det var lang tid før vi overhovedet selv troede vi skulle løbe marathon!), så hvad passer bedre end at løbe et halvmarathon derovre og kombinere det med at komme ud og se noget mere af Ireland? (gode råd modtages med kyshånd til cykelture eller bilture rundt i landet).

Rock’n’Roll Marathon Series startede i 1998 i USA, og har siden vokset sig over atlanten og foregår nu også rundt omkring i Europa. Der bliver samlet ind til velgørende formål og så er der rock bands på hele ruten. En af mine store løbedrømme er at løbe enten hel eller halv marathon i Las Vegas – det må komme på et eller andet tidspunkt. Nu bliver konceptet i hvert fald testet i Dublin.


Follow on Bloglovin

Reklamer

Søndagsstatus

Det har været en hård uge. Kroppen skal lige vænne sig til at være så meget oppe i gear igen og at blive belastet så meget, som den er blevet i den forgangne uge. Det kulminerede med 71 km cykling på racercyklen lørdag sammen med /tri club. Vi kørte intervaltræning på Østerbro “Fast Track”. Daniel og jeg havde ellers aftalt at den skulle stå på 3 timers spinning, men så blev vi overtalt af nogle af de andre fra klubben om fredagen til at hive raceren ud lørdag i stedet for. Det er jeg virkelig glad for! Det var fedt at køre udenfor, selvom jeg var lidt bange for de våde veje, de glatte blade og de mange dæksler. Men det gik og jeg fik endda snakket med nogle rigtig søde mennesker undervejs 🙂

I onsdags var vi til CrossFit Intro…jeg må indrømme at jeg ikke er solgt til stanglakrids. Det var som nævnt et INTRO hold – dvs. for folk som ALDRIG har prøvet CrossFit før…og så skulle vi da lige lave toe to bars (prøv at google det, det er en crazy øvelse). Jeg kunne ikke…og det var der mange af de andre der heller ikke kunne. Derudover rettede intruktøren os ikke når vi blev trætte og begyndte at lave squats og lunges med mega dårlig teknik. Og så var der hele tidselementet – “lav 100 lunges på x antal minutter”. Det tænder mit konkurrencegen og så ryger teknikken ud af vinduet. Konklusionen for mit vedkommende er, at jeg rigtig godt kan lide mange af øvelserne, men at jeg foretrækker at lave dem kontrolleret og ordentligt fremfor i hastværk for at nå x antal på x minutter. Men nu er det prøvet 🙂

Ugens træning

Mandag: 5 km løb og 1 km svømning (1 times svømmetræning med /tri club)
Tirsdag: 1 times yoga
Onsdag: 1 times crossfit
Torsdag: 1 km svømning (1 times svømmetræning med /tri club)
Fredag: 5.50 km løb (1½ times teknik/basis træning med /tri club)
Lørdag: 71 km cykling med /tri club
Søndag: Hviledag

69 km “transport-cykling”.

Follow on Bloglovin

Fjollet Fredag – nu på en lørdag

Ja, ja, ja – jeg nåede ikke lige at få postet et fjollet billede i går. Jeg havde travlt med at bage kage til løbetræningen med /tri club 🙂

Til gengæld fik det her billede mig til at grine 😉

Follow on Bloglovin

Søndagsstatus


Det blev ikke helt den uge jeg havde planlagt – rent træningsmæssigt i hvert fald. Jeg har været meget træt og drænet for energi. Så i går kom vi ikke til 3 timers spinning selvom jeg havde glædet mig – energien var der bare ikke og kroppen havde brug for en pause. Jeg ved ikke om det stadigvæk er eftervirkninger fra marathon’et.

Til gengæld blev der svømmet to gange med fokus på teknik, og i dag havde jeg min veninde Ida som personlig træner. Det giver sindssygt meget at få nye øvelser og at blive rettet på, så f.eks. dødløft og squat sidder lige i skabet. Jeg glæder mig meget til hendes input fremover, og så glæder jeg mig til at blive stærkere og til at blive en hurtigere løber (de mål vi har sat op for mig).

En anden positiv oplevelse var, at jeg for første gang i laaaaang tid var til yoga. Jeg har tænkt mig at prioritere minimum en times yoga om ugen fremover – både fordi det er sindssygt rart at blive strukket igennem, men også fordi det giver mig velvære og virker afstressende.

I den kommende uge står den på svømning, løb, styrketræning og yoga…og så skal jeg for første gang til crossfit – det er jeg virkelig spændt på!

Ugens træning

Mandag: 1.1 km svømning (1 times svømmetræning med /tri club)
Tirsdag: Hviledag
Onsdag: 60 min styrketræning
Torsdag: 1.1 km svømning (1 times svømmetræning med /tri club) og 1 times yoga
Fredag: 1,5 times løbetræning med /tri club – ca 5.5 km
Lørdag: 15 km gåtur
Søndag: 1,5 times styrketræning

97 km “transport-cykling”.

Follow on Bloglovin

Fjollet Fredag

Fordi Daniel og jeg lige for tiden ser rigtig meget “Walking Dead” på Netflix 😉


Follow on Bloglovin

Keep it simple

Morten ovre fra proteinopskrifter.dk har, i mine øjne, skrevet et super godt indlæg om hele “clean eating” tankegangen.

Jeg har aldrig selv været tilhænger af “clean” vs. “unclean” fødevarer. Jeg har en mere pragmatisk tilgang til det at tabe sig/styre sin vægt. For mig, handler det om indtaget af kalorer, samt forbrændingen af disse. Hvis du vil tabe dig, så skal du have kalorieunderskud, hvis du vil holde din vægt, så skal dit kalorieindtag stemme overens med det du forbrænder, og hvis du vil tage på, så skal du have et overskud af kalorier. Keep it simple 🙂

Jeg tror ikke på lynkure, suppekure, stenalderkure eller det der ligner. Jeg tror heller ikke på at man skal forbyde sig selv visse fødevarer. Jeg ELSKER slik! Så er det sagt. Hvis jeg forbød mig selv at spise slik, så ville jeg tømme den nærmeste bland-selv slikbutik inden der var gået en uge, for så ville det lige pludselig fylde ALT for meget for mig, at jeg IKKE måtte.

Nogenlunde sund varieret kost, ingen forbud og masser af motion – det er hvad der har virket for mig. I perioder, når jeg lige skal have en opfrisker på at der faktisk er ret mange kalorier i en pose Godbidder fra Toms, så tæller jeg kalorier. Så bruger jeg myFitnesspal i en uge eller mere, og så kører det på skinner igen.

Follow on Bloglovin

Søndagsstatus

Sidste uge bar også præg af post-marathon restitution. Det er stadig mærkeligt ikke at give fuld gas og jeg savner mine løbeture. Desværre må jeg konstatere at mit venstre knæ har det elendigt 😦 Taktikken i den her uge bliver, at give knæet ro, svømme lidt mere…og så se hvordan det går på fredag til løbetræning med /tri club.

I går var jeg til Zumba Tone event i Fitnessworld – det er Zumba med håndvægte. Hold nu op hvor var det hårdt og overdrevet sjovt (ikke for mit knæ, men for sjælen). Jeg håber virkelig det er en holdtype der kunne blive fast i Fitnessworld.

Og så blev der også spist god mad i weekenden. I lørdags var mine forældre, Daniel og jeg på Avenue-T og se Dagen Før (Kim Larsen teaterkoncert), og bagefter var vi på Hansens Familiehave og spise. Uhm, biksemad til den store guldmedalje. Jeg har aldrig været i nogle af de små haver før, men det her var i hvert fald lækkert. MUMS! Dagen Før var ok – jeg elsker Jimmy Jørgensen, men det var ikke den bedste teaterkoncert jeg nogensinde har set.

Ugens træning

Mandag: 1 times spinning
Tirsdag: Hviledag
Onsdag: 3 km løb og 35 min styrketræning
Torsdag: 1.1 km svømning (1 times svømmetræning med /tri club)
Fredag: 1 times løbetræning med /tri club – ca 4.5 km
Lørdag: 6.3 km gåtur
Søndag: 1,5 times Zumba Tone (Zumba med håndvægte!)

85,50 km “transport-cykling”.

Follow on Bloglovin