Powerade Copenhagen Half Marathon 2013

I går deltog Daniel og jeg i Powerade Copenhagen Half Marathon 2013, og det var en kæmpe succes for os begge to!

Måske var det den gode karma fra Luna der hjalp 🙂

Untitled

Daniel barberede 10 minutter af sin personlige rekord, og løb distancen på 1:45…jeg skar 11 minutter af min PR, og løb de 21.0975 km på 2:08:20. Min officielle tid fra PCHM blev dog 2:11:39 – da jeg krydsede målstregen havde jeg løbet 21.67 km (jeg er bare MEGA dårlig til at skære hjørner af en rute…og jeg startede mit ur et par 100 m. før startlinien).

Jeg løb et meget stabilt løb med en gennemsnithastighed på 6:05 min. pr. km. Det var meget hurtigere end jeg havde regnet med, men benene var gode, vejret var perfekt at løbe i og jeg havde bare mega meget overskud. Jeg havde ellers planlagt at løbe i mit marathonpace (som jeg håber bliver 6:30 min. pr. km), men kunne ret hurtigt mærke at det altså gik for langsomt og så tog jeg chancen og gav den gas. I dag er benene ømme, men det føles ikke som om at der er noget “galt” nogle steder. Jeg kan virkelig mærke hvor meget styrketræningen har gjort for min krop – efter mit første halvmarathon kunne jeg dårligt nok gå og min ryg havde det overhovedet ikke godt. I dag er det KUN benene der har ondt – ryggen har det fint 🙂

Alt i alt kan jeg kun anbefale at deltage i PCHM – jeg oplevede kun et enkelt “irritationsmoment” – arrangørerne havde af uvisse årsager sat en væskestation op lige ved indgangen til startområdet, så det skabte en menneskeprop, da ca. 9.000 løbere meget gerne ville igennem på samme tid. Derudover spillede ruten, væskedepoterne og de mange tilskuere maks. Og ikke mindst alle de andre løbere! Der var en super god stemning i “feltet”.

Vi havde ikke regnet med (og havde heller ikke prøvet at arrangere) at der var nogle vi kendte der var ude at heppe på os. Men ved 19 km. stod min fantastiske veninde Marianne og hendes kæreste der lige pludselig. Jeg blev mega overrasket og så ustyrligt glad og rørt at jeg brugte en hel kilometer på at smile (de andre må have troet at jeg var skør). Lige inden mål stod min kollega Ida, og igen blev jeg bare mega glad og lige derefter spottede jeg Daniel på den anden side af opløbsstregen – det kunne ikke have været bedre! 1000 tak!

I mål begyndte benene at blive stive, så jeg fik hurtigt snuppet en vand, en muslibar og ikke mindst min medalje og så fandt jeg Daniel ved bagageopbevaringen (som også bare fungerede) og så cyklede vi hjem. Resten af dagen blev brugt på sofaen og ja, jeg indrømmer, vi hentede også take away om aftenen 😉 Dog kunne jeg godt mærke, at jeg ikke fik nok at spise hurtigt efter løbet, jeg havde lige en times tid herhjemme hvor jeg ikke var helt på toppen og havde kvalme – så vigtig lektie lært til Berlin – HUSK at spise lige bagefter!!! Og mere end bare en enkelt muslibar.

Untitled

location time speed split
5 km 31:34 6:19 min/km 31:34
10 km 1:02:42 6:14 min/km 31:08
15 km 1:33:52 6:14 min/km 31:10
20 km 2:05:15 6:17 min/km 31:24
21,097 km 2:11:39 5:50 min/km 6:24

Follow on Bloglovin

Skriv et svar

