Søndagsstatus – 30 km løbetur overstået!

Den her uge har budt på min sidste (og første) lange tur inden marathon – 30 km blev der løbet i går! Jeg var egentlig ret rolig og afklaret inden jeg løb hjemmefra, og følte også at jeg havde masser af overskud. Jeg spiste gel hver gang jeg havde løbet 5 km og det fungerede egentlig fint. Jeg havde regnet med at jeg skulle en tur ud til Damhussøen, rundt om engen og videre ud til Utterslev Mose, men så langt kom jeg ikke. Broen over banen var nemlig pillet ned pga. reparation, så i stedet løb jeg mod Smørmosen. Jeg havde ikke taget væske med (ja, MEGA dumt!), fordi jeg regnede med at ramme væskeposterne i Utterslev Mose…da den plan ændrede sig, betød det også at jeg først fik væske efter 23 km! Det var ikke helt godt – kroppen var i krise og ville ingenting. Folk må have troet at jeg var småskør, fordi jeg gik og snakkede med mig selv og prøvede at peptalke mine tunge ben – “kom nu, push through, du kan godt, finish strong….”. Efter at jeg havde fået vand gik det bedre, benene begyndt at krampe lidt og de sidste 5 km var MEGET lange, men hjem kom jeg…og jeg må ærligt erkende, at da jeg kom ind i elevatoren begyndte jeg at tude. Daniel løb også sin 30 km tur i går – han var mere smart og løb runder herinde i byen hvor der er masser af væskedepoter. Jeg er overdrevet stolt af os begge to – for et par år siden kunne jeg dårligt nok løbe 5 km, og nu har jeg løbet 30 km og Berlin Marathon venter lige rundt om hjørnet (og efter i går er jeg SIKKER på at jeg gennemfører).

Ugen har også budt på svømning – det er mange måneder siden at jeg har været i svømmehallen, så overraskelsen var stor, da jeg på en time fik svømmet 1.7 km! Jeg skal også ud og have mig en ny badedragt…der er åbenbart sket lidt med kropsbygningen på det seneste….

I torsdags var Daniel og jeg til intromøde omkring den nye tri-klub, /tri club denmark. Det lyder virkelig godt – vi har jo ikke været medlemmer af en klub tidligere, så vi har selvfølgelig ikke noget sammenligningsgrundlag, men det de fortalte om i torsdags, lyder som noget vi virkelig kan få noget ud af. Så vi har besluttet os for at melde os ind når de åbner den 1/9. Jeg glæder mig til at få mere struktur på træningen og at lære mere teknik både på cyklen, i løbeskoene og ikke mindst i svømningen!

Lidt billeder fra i går:

Klar til afgang
Untitled

Turen set med Garmins øjne
Untitled

Mit visir – tror jeg mistede lidt salt på turen…
Untitled
Ugens træning

Mandag: 11 km løb
Tirsdag: 60 min styrketræning
Onsdag: 7 km løb
Torsdag: 1.7 km svømning
Fredag: Hviledag
Lørdag: 30 km løb
Søndag: Hviledag

Derudover blev der cyklet 100 km i ren transport.

Follow on Bloglovin

Skriv et svar

