Vægttab – eller mangel på samme

Det er lang tid siden, at jeg har skrevet om mit projekt med at tabe mig. Det har primært noget at gøre med at projektet har ligget stille det meste af 2013. Det er der et par gode grunde til, bl.a. har jeg haft svært ved at holde mig fra slik og søde sager, og pga. diverse skader har jeg haft ondt af mig selv og trøstespist.

“Trøstespisning” er virkelig en af mine kæmpe akillessener når det kommer til god mad og slik. Hvis jeg er stresset, ked af det, i dårligt humør etc. har jeg en tendens til at “crave” søde sager. På den anden side er jeg er også en “belønningsspiser” – jeg belønner simpelthen også mig selv med god mad og knas. Enhver kan se at det er et dårligt koncept!

For at bryde de dårlige vaner, har både Daniel og jeg brugt sommerferien på at få træningen op i et højere gear. Vi har trænet næsten dagligt (en hviledag om ugen) og virkelig fået styrketræningen på ret kurs. Madmæssigt har vi tilladt os at nyde at have ferie – dog med lidt mere omtanke. For eksempel har vi fået havregryn hver morgen, og ikke kørt rundstykker ned, som vi ellers ville have gjort i vores ferie.

Min vægt har holdt sig stabilt de sidste 2 måneder, men jeg kan se at styrketræningen og de længere løbeture har skabt flere muskler og flyttet rundt på kiloene. Derfor vil jeg heller ikke længere være slave af at ramme et bestemt tal – jeg vil hellere kigge mig i spejlet og nyde at mine shorts fra sidste sommer overhovedet ikke passer mig længere.

Sidste uge bød på følgende træning:

Mandag: 16 km løb
Tirsdag: 45 min styrketræning
Onsdag: 30 min cross og 15 min cykling
Torsdag: 64 km cykling
Fredag: 60 min styrketræning
Lørdag: 15 km løb
Søndag: Hviledag

Derudover gik vi i alt 26,50 km.

Og sådan her ser kroppen ud lige nu:

Untitled

Follow on Bloglovin

One thought on “Vægttab – eller mangel på samme

  1. Det er sgu sejt! Kender godt det med de små belønninger. De er farlige 😉 Jeg er selv i gang med et lille projekt. Mangler 5 kg på vægten og 5 km ekstra på løbeturen, så er jeg i mål 🙂

Skriv et svar

