17.2 km – tjek!

Der har været radiotavshed her på bloggen, og jeg må med skam meddele at det også har stået ret stille på løbefronten. Så stille at jeg faktisk er ved at blive lidt bekymret for min deltagelse i Copenhagen Marathon!

Søndag for to uger siden besluttede jeg mig for, at jeg hellere måtte få taget hul på bylden og få startet på de lange ture igen, efter 1½ måned med småture på 6-8 km. Det blev til 17.2 km i det dejlige solskin og den kolde luft. Jeg kom igennem Søndermarken, rundt om Damhussøen og Damhusengen, igennem Grøndalsparken og hjem ad Gothåbsvej. Det hele tog mig ca. 2 timer og jeg kan godt mærke at det gik hårdt ud over kroppen. På den positive side, så er det kun ømme muskler jeg døjer med – jeg mærkede intet til skinnebensbetændelse og der var heller ingen problemer med fødderne.

Sidste gang jeg løb langt fik jeg de største og ondeste vabler jeg nogensinde har oplevet – på mine tæer! Jeg har fundet løsningen, så på denher tur fik jeg kun en begyndende vabel under foden (og det er jo nemt nok at forebygge med plaster). Og hvad er min løsning? Toesocks fra Injinji! Til at begynde med følte jeg mig lidt fjollet med separerede tæer, men de er kanon at løbe med og mine tæer gnaver ikke længere mod hinanden! (se venligst bort fra ekstremt vinterblege ben)

Løb

I søndags gentog jeg så successen, og fik løbet omkring 12 km. Igen i utroligt smukt, men koldt vejr. Denne gang løb jeg langs søerne, ud til kastellet og hjem langs havnen – det er nok en af mine favoritture. Jeg fik timet det så fantastisk, at da jeg ramte Vester Farimagsgade igen kl. 12, så delte 7/11 gratis is ud – mums.

Skriv et svar

