The Nonrunner’s Marathon Guide for Women

For et par måneder siden blev jeg færdig med “The Nonrunner’s Marathon Guide for Women” af Dawn Dais. Bogen slår sig op på at være en guide til den lidt dovne kvinde der har lidt svært ved at få lettet rumpen fra sofaen – forfatterinden selv mener, at hvis hun kan løbe et marathon så kan ALLE løbe ét. Jeg købte den fordi, den lod til at have en mere humoristisk tilgang til hele projekt “Løb et marathon” og det kan jeg godt lide.

Man skal ikke købe bogen, hvis man regner med at få konkrete og veldokumenterede råd og vejledninger. Der er et løbeprogram med, men det er sat op til at man mere skal gå/løbe et marathon end at man skal løbe det. Det er et meget overskueligt program og jeg har selv fulgt det i et par uger – dog mangler jeg noget interval etc.

Det er en sjov bog, og kan man lide en ret ironisk og sarkastisk tone, så er den helt klart værd at investere i. Jeg gav kun ca. 9 £ for den på amazon.co.uk og det er efter min mening et godt køb. Jeg har et par bøger der mere konkrete og som handler om træning, træningsmængde, ernæring, skader etc. etc. etc. og de er alle sammen vældig gode, den her gav bare lige det lidt mere humoristiske indslag, som gør at mit første marathon ikke virker så “farligt”.

Skriv et svar

