At finde den rigtige balance

Så er vi tilbage på arbejde, og vi skal nu finde ind i en ny og god træningsrytme. Det kan godt være en udfordring nogle gange når man har mange aftaler efter job og man også samtidig vil træne 3-4 gange om ugen. Jeg er ikke den største fan af at træne om morgenen, men jeg har besluttet mig for at investere i en god løberygsæk, så jeg kan løbe på arbejde om morgenen (ca. 6 km) og så er aftenen lige pludselig frigivet til hygge med veninderne – smart 🙂 Jeg håber, at det flinke postbud kommer med pakken i løbet af næste uge.

Sidste søndag var vi ude og se Challenge Copenhagen. Det er simpelthen imponerende hvad mennesker kan tvinge deres krop til at gå igennem! Jeg tror aldrig jeg bliver en hel IronMan, men måske kan en halv gøre det?

I søndags besluttede både Daniel og jeg os også for at gå i gang med projekt “Tab Dig”. Vi har downloadet en app der hedder “MyFitnessPal“, som skal hjælpe os med at holde styr på indtaget af kalorier. Jeg har sat den til et vægttab på ca. 900 gram per uge, men det tror jeg lige jeg skal have revurderet – for har næsten ingen energi til træningen og det duer jo ikke. Jeg tror hellere jeg vil bruge app’en til at få fokus på hvilken type kalorier jeg indtager. Jeg er nemlig rigtig god til at spise slik og drikke tomme kalorier. Den forgangne uge har som sagt været en udfordring, fordi jeg ikke har haft ligeså meget energi, som jeg plejer, men samtidig har jeg også allerede smidt omkring 0,5 kg. Så den rigtige balance skal lige findes, og så skal det nok blive godt – og så er jeg allerede blevet bedre til at gå udenom al den slik der florerer på jobbet – bare ved at være mere bevidst om hvad jeg egentlig stopper i hovedet.

Skriv et svar

